Typy sociálnych sietí
· Informačné - zložené z ľudí, ktorí hľadajú odpovede na každodenné problémy. Firmy, banky, maloobchodníci a iné spoločnosti, ktoré sú spojené so svojimi zákazníkmi a komunikujú s nimi.
· Profesijné - zamestnancom pomôžu pokročiť vo svojej kariére alebo odvetví. Vytvárajú sa v podnikoch a slúžia na komunikáciu medzi zamestnancami a zamestnávateľom, no taktiež medzi firmou a zákazníkmi.
· Vzdelávacie - študenti za účelom spolupracovať s ostatnými študentmi na akademických projektoch, robiť výskumy, alebo komunikovať s profesormi a učiteľmi prostredníctvom blogov a triednych fórach. Čoraz viac sa stávajú veľmi populárne v rámci vzdelávacieho systému.
· Koníčky - sú jedne z najpopulárnejších z dôvodu, že užívatelia často vykonávajú prieskum o svojich koníčkoch a tak nachádzajú množstvo ľudí z celého sveta, s ktorými majú rovnaké záujmy a rozhodnú sa vytvoriť sociálnu sieť zameranú na svoje koníčky.
· Novinky - publikuje "komunitný obsah". Ide o veľký obsah webových stránok, kde členovia môžu publikovať novinové články, komentáre, alebo čokoľvek iné. Ak obsah nie je kontrolovaný, môže vytvoriť propagačný blázinec plný reklám.